Thuishaven

Wij stellen ons aan U voor.

Het Schoonhovens Zeemanskoor “Recht zo die gaat” is een koor van 30 zingende (zee) mannen.  Zij zingen shanties, seasongs en ook eigen gearrangeerde liederen, voor een ieder die het horen wil.

Wij zoeken nog bemanning

Er is een repertoire van meer dan 100 liedjes, waaronder ook Duits- en Engelstalig. Door de jaren heen is het niveau van het koor gestegen. De soms rauwe stemmen produceren een robuust geluid, maar kunnen ook in een prachtige harmonie, meerstemmig liederen zingen.

Het koor is officieel opgericht in oktober 2002 door diverse zangers van een Seniorenkoor, die voor de afwisseling wat zout in hun liedjes wilden proeven. De muzikale leiding lag toen in handen van dirigente Tilly Koetsier. De laatste jaren is de muzikale leiding verzorgd door Ingrid Kappelle. Per 1 november 2022 t/m eind september 2023 zwaaide muzikaal leider Bas de Ruyter de scepter over het koor. Eind oktober 2023 neemt Ineke Sleeuwenhoek tijdelijk het dirigeren voor haar rekening.

Het koor repeteert wekelijks en treedt tientallen keren op in de verre omliggende gemeenten. Zij verzorgen optredens voor overheidsinstanties, bedrijven en instellingen en doen mee met shanty festivals. Ook jubilea, bruiloften en partijen worden met het enthousiaste gezang opgeluisterd. Daarnaast wordt er regelmatig opgetreden op partyschepen.

Met ons koor kunnen wij ook in kleinere samenstellingen optreden, zodat we zelfs bij U in de “huiskamer” passen.

Het koor heeft inmiddels 3 CD’s uitgebracht met de titels “Hoog Tij(d)”, “De Zilveren Stad” en “Langs de Lek”. U kunt dus ook thuis genieten van onze prachtige zeemansliedjes.

Heeft U wat te vieren of te herdenken, of moet er iemand in het zonnetje worden gezet, het Schoonhovens Zeemanskoor “Recht zo die gaat” kan daar een feestelijke en passende bijdrage aan leveren.

Niets is leuker dan een liveoptreden van

HET SCHOONHOVENS ZEEMANSKOOR “RECHT ZO DIE GAAT”

Reacties zijn gesloten.